Filmer är livet :)

Hej igen! Ursäkta att jag inte skrivit på 40 dagar. Men det har bara inte blivit av.

Under denna tid har jag iaf sett några bra filmer som jag kan rekommendera.

Den första jag tänker på är filmen Moon. Den handlar om en astrounat vid namn Sam Bell. Filmen utspelar sig under år 2154 om jag inte minns fel där Jorden har hittat en ny energikälla. Genom att skörda något slags matrial fån månens yta som heter Helium-3. Astrounaten Sam Bell har fått i uppgift att jobba med detta på månen under tre hela år. Det tråkiga är att han bara har en hjälpmaskin som vän. Filmen låter kanske lite dyster nu men den är väldigt intressant när man väl får lära känna Sam Bells person och hans problem. Och så kanske det även döljer sig en hemlighet där uppe...

Den andra filmen jag rekommenderar är 500 Days of Summer. Detta är en historia om en kille i 25-årsåldern som träffar en tjej, faller för tjejen men tjejen gör det inte..
I början var jag lite missnöjd, trodde den skulle vara som alla andra kärleksfilmer, förutsägbar och overklig. MEN ICKE! :) Den blev bara bättre och bättre, musiken är underbar! Precis rätt låtar vid rätt tillfällen. Skådespelarna är perfekta. Den är så underbart oförutsägbar och verklig, Filmen tar upp alla saker, dåliga som bra som ofta händer i livet när det gäller kärlek.
Om jag ska vara ärlig så tänkte jag inte så mkt på den de första timmarna efter jag sett filmen, men sedan när jag jobbade natt kunde jag inte sluta tänka på den, fick en känsla av deppighet och ångest oxå. vilken kändes bra på ngt sätt för då förstod jag att filmen hade tagits till mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0