Daniel Day-Lewis

Hej!
Sitter här i mörkret i sovrummet. Friveckan från jobbet är här, skönt må jag säga :)
Lyssnar just nu på musik från Asha Ali. Väldigt bra musik, ta en "titt" vet ja, eller vad en säger. :)

Tänkte skriva lite om den bäste skådespelaren enligt min mening just nu. Har sett honom i tre filmer. Men han är känd för att inte göra allt för många roller. Jag snackar nämligen om Daniel Day-Lewis. Har en bild på honom här så kanske några klockor ringer :) .


Han är med i filmer som There Will Be Blood, Gangs of New York, The Last of the Mohicans etc.
Jag tyckte han var galet bra när jag såg honom för ett tag sen i Martin Scorseses Gangs of New York. Blev väldigt förtjust i prestationen där. Men för några månader sen satt jag och tjejen och såg There Will Be Blood, där han spelar Daniel Plainview, en elak, apatisk och maktgalen olje/affärsman på 1800-talet. Och kan direkt säga att jag blev helt frälst. Måste nog säga att det är den bästa prestationen någon har gjort det senaste årtiondet enligt mig.
Se filmen There Will Be Blood, jag rekommenderar den verkligen, musiken är förresten också otroligt bra :)

Kolla in länken här nedan, om ni vill se en liten hint av hur bra han är i filmen :)

http://www.youtube.com/watch?v=KwkP7Gnp7ek


Ha en fortsatt bra dag!
/Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0