Nomineringar för filmåret 2009 :)

Hej igen!
Ursäkta att jag inte har varit den snabbaste i världen på att skriva nytt inlägg men jag tog det lite vackert istället :)

I alla fall. För någon vecka sedan kom Golden Globes, Screen Actors Guild Awards (SAG) samt lite andra prisgalor ut med sina nomineringar för det gånga årets filmer, (dock inte Oscarsgalan än). Väldigt intressant och titta på eftersom man får en liten glimt av vilka filmer som har varit de bästa undet 2009 samt vilka prestationer av filmskapare, skådespelare osv. som varit de bästa.

En film som har fått många nomineringar är Up in the Air med bla. George Clooney som är regisserad av Juno-regissören Jason Reitman. Nu snackar vi bra grejer :). Filmen verkar i alla fall lovande. Sägs att det är George Clooneys bästa roll, men jag har svårt att tro att han kan överträffa det underbara porträttet han gjorde i filmen Michael Clayton.

En annan film som fått många nomineringar och bra kritik är Avatar, av mästerregissören James Cameron, (jag ryser bara av namnet), skapare av filmer som Titanic, Terminator, Alines 2 osv. :) . Avatar verkar i alla fall väldigt lovande.

Två herrar som jag tror slåss om bäste skådespelare är nog Jeff Bridges (mannen från The Big Lebowski) för porträttet i A Crazy Heart, samt Colin Firth (spelar författaren i Love Actually) i den stilfulla A Single Man.

Quentin Tarantinos nya rulle, Inglourious Basterds har även den fått många hyllningar och nomineringar, Det sägs att Christoph Waltz, (spelar judejägaren i filmen) kommer slåss om priserna.

Meryl Streep verkar även detta år hållit hög klass och är nominerad på flera ställen för både Julie och Julia, samt It's Complicated.

Nehe, nu känns det som jag har skrivit bra mycket för idag. Skall antagligen fortsätta på samma bana i nästa inlägg eller så kommer jag skriva om något annat kul som har med film att göra :)

Ha en fortsatt bra kväll!, (nu blir det Valkyria och popcorn med Malin) :)
/Anton

Kommentarer
Postat av: Flickvännen

Den där Single man måste vi se! :) Vad bra du skriver sötnos :) Keep up the good work!

Puss

2009-12-21 @ 23:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0