Funderingar på en viss film

Hej hej.
Jag är precis i denna stund hemkommen efter en tuff natt på jobbet. Tror minsann jag var uppe o sprang fram och tillbaks i 6 timmar, men men, slutpratat om jobbet nu och istället ska ja skriva lite om film. :)

Jag, Malin och Micke var och såg Avatar igår..
Hade väldigt höga förväntningar på filmen eftersom alla i min vänskapskrets som hade sett filmen tyckte det var en av de bästa filmerna som någonsin gjorts. Oj tänkte jag, "bland det bästa som någonsin gjorts" . den titeln ger en väldigt hög förväntning. Det var ju lite tråkit att det blev så för när filmen var slut kom jag ut från biosalongen med blandade känslor.
Man kan säga att Avatar är uppdelat i två filmer. Det ena är när man får följa människorna på basen, väldigt många scener där är INTE animerade. Det andra är när de ska ut i djungeln på planeten Pandora och härja, då blir allt animerat, och då menar jag allt. Jag är inte så jätteförtjust i filmer som har för mycket animerade effekter (Star Wars 3, Spiderman 3, Hulk osv.). Avatar var nog hela 60 % procent animerad. Aj aj, säger jag. Men tro mig, jag gillade verkligen scenarna där det inte fanns några effekter. Då kände jag detta var James Camerons verk. Men annars enligt mig så var filmen förutsägbar, det var färglösa kraktärer samt den hade en lite löjlig story, Men detta är bara mitt tyckte vill jag påpeka. Dock gillar jag verkligen nykomlingen Sam Worthington som spelar huvudrollen i filmen, håll utkik efter honom, jag tror nämligen han kommer bli detta årtiondets stora skådespelare.

Ha en fortsatt bra kväll
/Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0