Antons "allt om film"blogg är kommen :)

Hej.
Fick order från flickvännen att jag skulle starta en blogg. Njaaa tänkte jag, men då föreslog hon att jag skulle starta en blogg som handlade om allt från film, tv-serier, nyheter, rykten, framtida filmprojekt samt recensioner och tycken om film o tv-serier  och bla bla bla :).
Jag tänkte visst, en helt okej idé. :)

Idag tänkte ja skriva om en fantastiskt serie från USA, Nämligen Dexter från 2006.

Serien handlar om en kille i 35-års åldern vid namn Dexter Morgan. Han jobbar som blodanalytiker vid polisen i Miami. På ytan en helt normal kille med flickvän, bra jobb, och många vänner. Men på insidan har han en hemlighet, han är nämligen en kallblodig seriemördare :) Spännande va? :)

En oerhört bra serie måste jag säga, jag är fortfarande fast efter fyra säsonger, och har inte tröttnat ett dugg. Det är nästan chockerade att jag kan tycka en tv-serie som hållit på i 4 säsonger forfarande kan hålla måttet, Men Dexter fixar det för mig! Jag tror det har lite o göra med att det "bara" är 12 avsnitt per säsong istället för 24 avsnitt som det är i många andra serier (jag nämner inga namn.. Lost, host host ;) ) På så sätt innehåller varje avsnitt av Dexter så pass mycket intresse för att det ska hålla samma mått vecka ut och vecka in :)
Jag rekommenderar starkt denna serie, säsong 4 har precis sänts i USA. Så ni har många timmar framför er att se :)

Ha en fortsatt trevlig kväll
/Anton



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0